select#lang_choice_1 option:nth-child(1) { display: block; }

ПРАВiЛЫ РАЗГЛЯДУ СКРАГАУ i АПЕЛЯЦЫЙ

Правілы разгляду скаргаў і апеляцый на рашэнні органа па сертыфікацыі прадукцыі і паслуг “Белсертыфікат” і органа па сертыфікацыі сістэм менеджменту якасці ” Белсертыфікат


Апеляцыя-зварот заяўніка на правядзенне сертыфікацыі, уладальніка сертыфіката ў орган па сертыфікацыі аб пераглядзе рашэння, прынятага органам па сертыфікацыі ў дачыненні да гэтага заяўніка на правядзенне сертыфікацыі, уладальніка сертыфіката.

Скарга-выраз нездаволенасці дзейнасцю органа па сертыфікацыі з боку якой-небудзь асобы або арганізацыі, па якім чакаецца адказ.

Парадак разгляду скаргаў

Заяўнікам можа быць любая арганізацыя, асоба-удзельнік працэсу сертыфікацыі або асоба, зацікаўленая ў выніках сертыфікацыі, права якой на яе думку парушана.

Заяўнік мае права падаць скаргу ў орган па сертыфікацыі прадукцыі і паслуг “Белсертыфікат” і ў орган па сертыфікацыі сістэм менеджменту (далей – орган па сертыфікацыі) па выніках выканання работ органамі па сертыфікацыі з просьбай аб пераглядзе рашэння, прынятага органамі па сертыфікацыі ў дачыненні да гэтага аб’екта.

Скарга падаецца па пошце, факсе або на электронны адрас орган па сертыфікацыі bisp.os@mail.ru у пісьмовым выглядзе, не пазней чым праз 30 каляндарных дзён пасля рашэння вынесенага органам па сертыфікацыі, з якім заяўнік не згодны.

Скарга, якая паступіла, рэгіструецца ва ўпраўленні сертыфікацыі і выпрабаванняў у дзень паступлення ў часопісе уваходнай дакументацыі.

Атрыманне кожнай скаргі неадкладна пацвярджаецца заяўніку (па пошце, тэлефоне ці электроннай пошце) з абавязковым пацвярджэннем ад яго факту атрымання рэгістрацыі яго скаргі.

У скарзе павінны быць указаны прычыны рознагалосся, дадзена абгрунтаванне нязгоды з рашэннем органа па сертыфікацыі, пазначаны дакументы і г. д.

Органы па сертыфікацыі могуць запатрабаваць ад заяўніка прадстаўлення дадатковых дакументаў, неабходных для прыняцця рашэння па спрэчных пытаннях.

Скаргі па пытаннях, звязанымі з працэдурамі і формамі дакументаў, усталяванымі ў прававых і нарматыўных дакументах Мытнага саюза і Рэспублікі Беларусь або арганізацыйна-метадычных дакументах акрэдытуючага органа, орган сертыфікацыі не разглядае.

Пасля паступленне скаргі праводзіцца яе разгляд у тэрмін, які не перавышае 30 рабочых дзён з моманту рэгістрацыі скаргі.

Пры разглядзе скаргі органы па сертыфікацыі гарантуе аб’ектыўнасць, справядлівасць, бесстароннасць і канфідэнцыяльнасць звестак аб заяўніку і аб’ектах скаргі.

Рашэнне па скарзе прадастаўляецца заяўніку ў пісьмовым выглядзе і выдаецца заяўніку пад подпіс.

Пры нязгодзе з прынятым рашэннем, заяўнік мае права абскардзіць яго, падаўшы апеляцыю, або звярнуцца ў вышэйстаячыя інстанцыі.

Парадак разгляду апеляцый

Апеляцыя падаецца ў Камітэт па бесстароннасці (далей – Камітэт) бокам (заяўнікам), права якой, на яе думку, парушана або прынятае рашэнне не задавальняе паказаны бок па сутнасці.

Апеляцыя разглядаецца на працягу 2 тыдняў з моманту паступлення і рэгістрацыі.

Апеляцыя можа быць разгледжана, з улікам тэрмінаў, як на планавым, так і на пазачарговым пасяджэнні Камітэта.

Апеляцыя паступае ў Камітэт і рэгіструецца ў аддзеле рэгістрацыі і ўліку кіравання сертыфікацыі і выпрабаванняў.

Сакратар Камітэта накіроўвае ўсім бакам апавяшчэнне аб тым, што патрабаванні да прадстаўлення заявы і запісак па справе выкананы, і справа гатова да разгляду і паказвае тэрмін правядзення пасяджэння Камітэта.

Рашэнні, якія прымаюцца Камітэтам, павінны быць перададзены бакам, якія ўдзельнічалі ў разглядзе, а копіі, у выпадку неабходнасці, адкрыты для публічнага доступу.

Інфармацыя па рашэнні павінна быць накіравана заяўніку апеляцыі, у выпадку, калі ён адсутнічаў на пасяджэнні Камітэта, на працягу двух дзён пасля пасяджэння Камітэта і не пазней чатырох тыдняў з моманту паступлення.

Рашэнні Камітэта па разглядзе апеляцыі заносіцца ў пратакол аб пасяджэнні камітэта, які падпісваецца ўсімі яго членамі.

Рашэнні Камітэта, якія змяшчаюць высновы аб наяўнасці неадпаведнасцяў у сістэме менеджменту органа па сертыфікацыі, павінны быць разгледжаны кіраўніцтвам органа па сертыфікацыі прадукцыі і паслуг «Белсертыфікат» і органа па сертыфікацыі сістэм менеджменту «Белсертыфікат», прааналізаваны і распрацаваны карэкціруючыя/папераджальныя дзеянні, мерапрыемствы па паляпшэнні дзейнасці.

Любыя выяўленыя Камітэтам неадпаведнасці ў дзейнасці сертыфікаванай арганізацыі павінны быць разгледжаны органам па сертыфікацыі ў адпаведнасці з працэдурамі сертыфікацыі.

Калі які-небудзь з бакоў не быў задаволены рашэннем Камітэта, зацікаўлены бок, які ўдзельнічае ў разглядзе гэтай спрэчкі, можа звярнуцца з заявай аб разглядзе гэтага спрэчкі непасрэдна ў вышэйстаячыя арганізацыі – Дзяржаўнае прадпрыемства «Беларускі дзяржаўны цэнтр акрэдытацыі», Нацыянальны орган па ацэнцы адпаведнасці Рэспублікі Беларусь, Апеляцыйны савет Нацыянальнай сістэмы пацвярджэння адпаведнасці Рэспублікі Беларусь.

Аб заканчэнні працэсу разгляду апеляцыі і аб прынятым рашэнні пісьмова паведамляецца арганізацыя (асоба), якая накіравала апеляцыю.

У выпадку неабходнасці, па выніках разгляду апеляцый заяўнікаў кіраўнік органа па сертыфікацыі прымае рашэнне аб распрацоўцы карэкцый, карэкціруючых і папераджальных мерапрыемстваў.