select#lang_choice_1 option:nth-child(1) { display: block; }

Сертыфiкацыя сiстэм менеджменту

Вышэйшае кіраўніцтва органа па сертыфікацыі Рэспубліканскае унітарнае прадпрыемства “Беларускі інстытут будаўнічага праектавання” Кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь у асобе дырэктара нясе адказнасць за якасць паслуг, якія аказваюцца заказчыкам, разумее важнасць захавання бесстароннасці пры правядзенні сертыфікацыі сістэм менеджменту, кіруе канфліктам інтарэсаў і гарантуе аб’ектыўнасць і бесстароннасць пры ажыццяўленні дзейнасці па сертыфікацыі сістэм менеджменту.

У органе па сертыфікацыі сістэм менеджменту працуюць эксперты-аўдытары, сертыфікаваныя ў Нацыянальнай сістэме пацвярджэння адпаведнасці Рэспублікі Беларусь.

Калі вы ствараеце сістэму менеджменту на адпаведнасць патрабаванням СТБ ISO 9001 самастойна і апынуліся ў цяжкасці пры самастойнай ацэнцы гатоўнасці сістэмы да сертыфікацыі, спецыялісты органа па сертыфікацыі могуць правесці папярэднюю ацэнку сістэмы. На падставе папярэдняй ацэнкі вы з найменшымі выдаткамі дапрацуеце дзейсную сістэму да неабходнага ўзроўню.

Кантактны тэлефон:
+375 44 799 86 08 – начальнік аддзела сертыфікацыі сістэм менеджменту Говарава Людмiла Васiльеўна

Сертыфікацыя сістэм менеджменту праводзіцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі Закона РБ «Аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці» ад 24.10.2016 №437-З, правілаў пацвярджэння адпаведнасці нацыянальнай сістэмы пацвярджэння адпаведнасці Рэспублікі Беларусь (Раздзел V правілы сертыфікацыі сістэм кіравання), зацверджаных пастановай Дзяржстандарту ад 25.07.2017 №61 і ўключае наступныя этапы:

* Падача заяўкі на сертыфікацыю сістэмы менеджменту (па форме згодна з дадаткам 4 да правіл пацвярджэння адпаведнасці НСПС Рэспублікі Беларусь)
* прадастаўленне зыходнай інфармацыі для ацэнкі сістэмы менеджменту (згодна з дадаткам 11 да правіл пацвярджэння адпаведнасці НСПС Рэспублікі Беларусь)
** прыняцце рашэння па заяўцы, накіраванне заяўніку дагавора на правядзенне работ па сертыфікацыі
* прадастаўленне камплекта дакументаў на сістэму менеджменту
** аўдыт сістэмы менеджменту на першым этапе
** афармленне справаздачы па I этапу аўдыту
* Устараненне праблемных абласцей (пры наяўнасці) па выніках аўдыту сістэмы менеджменту на першым этап
** праверка ліквідацыі праблемных абласцей (пры наяўнасці), распрацоўка і ўзгадненне з заяўнікам плана аўдыту другога этапу
** аўдыт сістэмы менеджменту на другім этапе
** афармленне справаздачы па II этапу аўдыту
* Устараненне неадпаведнасцяў (пры наяўнасці), прадастаўленне аб'ектыўнай якая пацвярджае інфармацыі па ліквідацыі неадпаведнасцяў (пры наяўнасці)
** праверка ліквідацыі неадпаведнасцяў, пры неабходнасці на месцы ў заказчыка
** разгляд вынікаў работ на кіруючым Савеце, афармленне сертыфіката адпаведнасці
** падпісанне сертыфіката адпаведнасці кіраўніком органа па сертыфікацыі
*,** Ужыванне знакаў адпаведнасці
** правядзенне штогадовай перыядычнай ацэнкі сертыфікаванай сістэмы менеджменту

Заўвага: * - этап выконваецца арганізацыяй-заяўнікам на сертыфікацыю сістэмы менеджменту; ** - этап выконваецца органам па сертыфікацыі сістэм менеджменту.

у выпадку адхілення заяўкі па сертыфікацыі па выніках аналізу заяўкі прычыны адхілення дакументальна афармляюцца і растлумачваюцца заказчыку (п.268 гл. 31 правілаў пацвярджэння адпаведнасці нацыянальнай сістэмы пацвярджэння адпаведнасці Рэспублікі Беларусь, зацверджаных пастановай Дзяржстандарту ад 25.07.2017 №61).

Уладальнік сертыфіката адпаведнасці пры ўжыванні сертыфіката адпаведнасці і знака адпаведнасці абавязаны выконваць наступныя патрабаванні:

  • прымяняць сертыфікат адпаведнасці строга ў той галіне дзейнасці, на якую ён атрыманы;
  • прымяняць сертыфікат адпаведнасці толькі для пацвярджэння адпаведнасці патрабаванням да сістэмы менеджменту (не для сертыфікацыі прадукцыі, паслуг, працэсаў);
  • не ўжываць сертыфікат адпаведнасці або якой або яго часткі спосабамі, якія могуць увесці ў зман адносна сертыфікацыі сістэмы менеджменту;
  • забяспечваць спыненне выкарыстання сертыфіката адпаведнасці пры прыпыненні або адмене яго дзеяння, а таксама спыняць выкарыстанне ўсіх рэкламных матэрыялаў, якія змяшчаюць спасылку на сертыфікат;
  • не ажыццяўляць дзеянняў, якія наносяць шкоду рэпутацыі органа па сертыфікацыі, якія могуць пацягнуць за сабой страту даверу да сертыфікацыі.

з рэестрам сертыфікаваных сістэм менеджменту прадпрыемстваў, а так жа звесткі аб прыпыненні і адмене дзеяння сертыфіката адпаведнасці на сістэму менеджменту прадпрыемства можна азнаёміцца на сайце tsouz.belgiss.by .

кошт работ вызначаецца зыходзячы з зацверджанага прэйскуранта цэн, з улікам дзеючага заканадаўства пры ацэнцы адпаведнасці сістэм менеджменту.

органам па сертыфікацыі сістэм менеджменту забяспечваецца бесстароннасць экспертаў-аўдытараў і канфідэнцыяльнасць інфармацыі пры правядзенні работ па сертыфікацыі сістэм менеджменту.

рэспубліканскага ўнітарнага прадпрыемства "Беларускі Інстытут будаўнічага праектавання" Кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь змяшчаецца ў рэестры нацыянальнай сістэмы акрэдытацыі Рэспублікі Беларусь раздзел "Акрэдытаваныя органы па сертыфікацыі" https://bsca.by/ru/registry-certif-management/all

Устаноўлены ў артыкуле 35 Закона Рэспублікі Беларусь "аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па сертыфікацыі" ад 24.10.2016 №437-3

Тэрміны выдачы і дзеяння сертыфікатаў адпаведнасці на сістэму менеджменту, пералікі дакументаў (звестак), што прадстаўляюцца для іх выдачы, вызначаны Адзіным пералікам адміністрацыйных працэдур, якія ажыццяўляюцца дзяржаўнымі органамі і іншымі арганізацыямі ў дачыненні да юрыдычных асоб і індывідуальных прадпрымальнікаў, зацверджаным пастановай Савета Міністраў Рэспублікі Беларусь ад 17 лютага 2012г. №156.

У сертыфікат адпаведнасці на працягу тэрміну яго дзеяння па ініцыятыве ўладальніка сертыфіката могуць быць унесены змяненні і (або) дапаўненні органам па сертыфікацыі, які выдаў адпаведны сертыфікат, у сувязі са змяненнем звестак, указаных у сертыфікаце адпаведнасці.

Планавая пераапранальная ацэнка сертыфікаванай сістэмы менеджменту ажыццяўляецца на падставе дагавора на выкананне работ па правядзенні перыядычнай ацэнкі з мэтай забеспячэння падтрымання уладальнікам сертыфіката дакументальна засведчанага адпаведнасці ўстаноўленым патрабаванням стандарту, на адпаведнасць якому праведзена сертыфікацыя.

планавая перыядычная ацэнка праводзіцца не радзей аднаго разу ў 12 месяцаў.

Уладальнік сертыфіката, сістэма менеджменту, якога падлягае планавай перыядычнай ацэнцы накіроўвае ў Орган па сертыфікацыі зыходную інфармацыю для правядзення перыядычнай ацэнкі, а таксама змены дакументаў сістэмы менеджменту (пры наяўнасці такіх), унесеныя з папярэдняга аўдыту.

можа праводзіцца ў наступных выпадках: <

  • паступлення скаргі на дзейнасць ўладальніка сертыфіката;
  • паступлення абгрунтаванай інфармацыі аб узрослых прэтэнзіях да якасці і бяспекі прадукцыі, аб скаргах зацікаўленых бакоў на дзейнасць ўладальніка сертыфіката;
  • паступлення інфармацыі аб парушэнні ўстаноўленых тэхнічных патрабаванняў, якія распаўсюджваюцца на дзейнасць арганізацыі;
  • няправільнага выкарыстання сертыфіката адпаведнасці і знака адпаведнасці;
  • істотнага змены працэсаў і відаў дзейнасці;
  • ўнясення істотных змяненняў у дакументы сістэмы менеджменту, арганізацыйную структуру і іншых змяненняў, якія могуць аказаць уплыў на прымальнасць, адэкватнасць, выніковасць і ўзгодненасць сістэмы менеджменту.
  • Вынікі перыядычнай ацэнкі афармляюцца камандай па ацэнцы ў выглядзе справаздачы па перыядычнай ацэнцы сертыфікаванай сістэмы менеджменту.

    пры станоўчых выніках перыядычнай ацэнкі ў справаздачы па перыядычнай ацэнцы сертыфікаванай сістэмы менеджменту ўтрымліваецца заключэнне аб захаванні ўладальнікам сертыфіката тэхнічных патрабаванняў, устаноўленых у дачыненні да сертыфікаванай сістэмы менеджменту, а таксама вывад аб адпаведнасці (неадпаведнасці) сістэмы менеджменту тэхнічным патрабаванням, што з'яўляецца пацвярджэннем дзеяння сертыфіката адпаведнасці.

    Устаноўлена ў артыкуле 27 Закона Рэспублікі Беларусь «аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па сертыфікацыі» ад 24.10.2016 №437-3.

    Рашэнне аб прыпыненні дзеяння сертыфіката прымаецца органам па сертыфікацыі, які выдаў адпаведны сертыфікат, пры наяўнасці адной з падстаў, указаных у пункце 1 артыкула 28 закона Рэспублікі Беларусь 24 кастрычніка 2016 г. № 437-З «аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці», і пры ўмове, што выяўленыя парушэнні або абставіны, іх прычыны могуць быць ліквідаваны ўладальнікам сертыфіката з дапамогай распрацоўкі і рэалізацыі карэкціруючых мерапрыемстваў.

    у мэтах аднаўлення дзеяння сертыфіката ўладальнік сертыфіката:

    • распрацоўвае карэкціруючыя мерапрыемствы па ліквідацыі выяўленых парушэнняў або абставінаў, іх прычын;
    • узгадняе карэкціруючыя мерапрыемствы з органам па сертыфікацыі;
    • забяспечвае рэалізацыю карэкціруючых мерапрыемстваў ва ўзгоднены тэрмін;
    • інфармуе орган па сертыфікацыі аб рэалізацыі карэкціруючых мерапрыемстваў.

    Орган па сертыфікацыі аналізуе рэалізацыю уладальнікам сертыфіката карэкціруючых мерапрыемстваў і пры пацверджанні ліквідацыі парушэнняў або абставінаў, якія паслужылі падставамі для прыпынення дзеяння сертыфіката, іх прычын прымае рашэнне аб аднаўленні дзеяння адпаведнага сертыфіката.

    У выпадках, абумоўленых у пунктах 1 і 5 артыкула 28 Закона Рэспублікі Беларусь «аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці», дзеянне сертыфіката адпаведнасці на сістэму менеджменту можа быць прыпынена, адменена (спынена).

    Уладальнік сертыфіката мае права спыніць дзеянне сертыфіката адпаведнасці на працягу тэрміну яго дзеяння па пісьмовым звароце ў орган па сертыфікацыі.

    Пры неўстараненні выяўленых праблемных абласцей і заўваг да дакументаў сістэмы менеджменту па выніках аўдыту сістэмы менеджменту на першым этапе ва ўстаноўлены тэрмін заяўніку на правядзенне сертыфікацыі паведамляецца аб спыненні работ у рамках дагавора на выкананне работ па сертыфікацыі. Заяўніку на правядзенне сертыфікацыі накіроўваецца паведамленне з абгрунтаваннем адмовы ад далейшага правядзення работ па сертыфікацыі.

    у выпадку неўстаранення заяўнікам на правядзенне сертыфікацыі неістотных неадпаведнасцяў на працягу 30 каляндарных дзён з дня заканчэння другога этапу аўдыту сістэма менеджменту заяўніка на правядзенне сертыфікацыі прызнаецца якая не адпавядае патрабаванням дакументаў, якія ўстанаўліваюць тэхнічныя патрабаванні да сістэмы менеджменту, на адпаведнасць якім праводзіцца сертыфікацыя. Работы ў рамках дагавора на выкананне работ па сертыфікацыі спыняюцца. Заяўніку на правядзенне сертыфікацыі накіроўваецца паведамленне з абгрунтаваннем адмовы ад далейшага правядзення работ па сертыфікацыі.

    Орган па сертыфікацыі прадастаўляе па запыце інфармацыю аб: <

  • геаграфічных рэгіёнах, у якіх ён працуе;
  • статус праведзенай сертыфікацыі;
  • назве, адпаведным нарматыўным дакуменце, вобласці і геаграфічным месцазнаходжанні (горад і краіна) канкрэтнага сертыфікаванага заказчыка.
  • у выключных выпадках доступ да пэўнай інфармацыі можа быць абмежаваны па просьбе заказчыка (напрыклад, з меркаванняў бяспекі).

    Маецца ў агульным доступе на сайце tsouz.belgiss.by і прадастаўляецца органам па сертыфікацыі па афіцыйным запыце зацікаўленым бакам.

    Прымяненне знака адпаведнасці сертыфікаванай сістэмы менеджменту ажыццяўляецца ў адпаведнасці з правіламі пацвярджэння адпаведнасці нацыянальнай сістэмы пацвярджэння адпаведнасці Рэспублікі Беларусь, зацверджаных пастановай Дзяржстандарту ад 25.07.2017 №61.

    патрабаванні да формы і памераў знака адпаведнасці, а таксама права і правілы яго прымянення ўстаноўлены адлюстраваны ў Правілах пацвярджэння адпаведнасці нацыянальнай сістэмы пацвярджэння адпаведнасці Рэспублікі Беларусь, зацверджаныя пастановай Дзяржстандарту ад 25.07.2017 №61.

    выкарыстанне знака адпаведнасці сертыфікаванай сістэмы менеджменту, іншыя патрабаванні пры заявах і спасылках на статус сертыфікацыі, выкарыстанні сваёй сертыфікацыі агаворваюцца ў пагадненні па сертыфікацыі. Знак адпаведнасці сертыфікаваных сістэм менеджменту прызначаюцца для інфармавання спажыўца і іншых зацікаўленых бакоў аб правядзенні ўсіх неабходных працэдур пацвярджэння адпаведнасці сістэм менеджменту, а таксама аб адпаведнасці маркіраваных імі аб'ектаў ацэнкі адпаведнасці патрабаванням усіх распаўсюджваюцца на гэтыя аб'екты ТНПА, названым у сертыфікаце адпаведнасці.

    права прымянення знака адпаведнасці сертыфікаванай сістэмы менеджменту прадастаўляецца арганізацыі, якая атрымала сертыфікат адпаведнасці на сістэму менеджменту ў рамках нацыянальнай сістэмы пацвярджэння адпаведнасці Рэспублікі Беларусь.

    орган па сертыфікацыі, з дапамогай якія маюць законную сілу пагадненняў патрабуе, каб уладальнікі сертыфікатаў адпаведнасці: вынікалі патрабаванням органа па сертыфікацыі пры спасылках на статус сваёй сертыфікацыі ў сродках камунікацыі такіх як сетка Інтэрнэт, брашуры ці рэклама альбо іншыя дакументы; не рабіў ці не дапускаў ніякіх якія ўводзяць у зман заяў адносна сваёй сертыфікацыі; не выкарыстоўваў або не дазваляў выкарыстоўваць дакумент, які выдаецца па выніках сертыфікацыі, або якую-небудзь яго частка любым спосабам, якія; пры адмене дзеяння сертыфіката спыняў выкарыстанне ўсіх рэкламных матэрыялаў, якія змяшчаюць спасылку на сертыфікацыю, як гэта ўстаноўлена органам па сертыфікацыі; уносіў змены ва ўсе рэкламныя матэрыялы, у выпадку скарачэння вобласці сертыфікацыі; не дапускаў выкарыстання спасылкі на сертыфікацыю сваёй сістэмы менеджменту такім чынам, каб мелася на ўвазе, што орган па сертыфікацыі сертыфікаваў прадукцыю (уключаючы паслугу) або працэс; не дапускаў трактавання, што сертыфікацыя распаўсюджваецца на віды дзейнасці і пляцоўкі, не; не выкарыстоўваў сваю сертыфікацыю спосабам, які наносіць шкоду рэпутацыі органа па сертыфікацыі і (або) сістэмы сертыфікацыі і прыводзіць да страты грамадскага даверу.

    прымяненне знака адпаведнасці кантралюецца пры правядзенні перыядычных ацэнак. Калі выяўляюцца некарэктныя спасылкі на сертыфікацыю і няправільнасць выкарыстання знака адпаведнасці, орган па сертыфікацыі запытвае ў заяўніка правядзенне карэкцый або карэкціруючых дзеянняў. Калі правядзенне карэкцый і карэкціруючых дзеянняў у сціснутыя тэрміны не ўяўляецца магчымым, орган па сертыфікацыі можа прыняць рашэнне аб прыпыненні або адмене сертыфіката адпаведнасці з публікацыяй інфармацыі аб парушэнні.

    a) падрабязнае апісанне дзейнасці па сертыфікацыі на пачатковым і наступных этапах, уключаючы прымяненне, першасныя аўдыты, перыядычныя ацэнкі і працэс выдачы, пацверджання, скарачэння, пашырэння вобласці, прыпынення, адмены сертыфікацыі і паўторнай сертыфікацыі;

    b) нарматыўныя патрабаванні сертыфікацыі;

    c) аб кошце работ па сертыфікацыі сістэм менеджменту: Аплата ажыццяўляецца на дагаворнай аснове за кошт сродкаў арганізацыі-заяўніка, і ўсталёўваецца на падставе працаёмкасці работ, вызначанай органам па сертыфікацыі з улікам устаноўленых нормаў і складаецца з аплаты работ па:

  • сертыфікацыйнага аўдыту на першым этапе;
  • сертыфікацыйнага аўдыту на другім этапе;
  • афармленні сертыфіката адпаведнасці і яго дублікатаў;
  • планавай і пазапланавай перыядычнай ацэнцы;
  • дадатковым аўдыту;
  • паўторны аўдыт сертыфікацыі.
  • арганізацыя-заяўнік аплачвае ўсе выдаткі па правядзенні работ па сертыфікацыі незалежна ад вынікаў сертыфікацыі.

    d) патрабаванні органа па сертыфікацыі да патэнцыйных заказчыкам:

  • адпавядаць патрабаванням сертыфікацыі;
  • ствараць неабходныя ўмовы для правядзення праверак, уключаючы прадастаўленне дакументацыі для праверкі, а таксама доступ да ўсіх працэсаў і участкаў, запісаў і персаналу з мэтай першаснай сертыфікацыі, перыядычнай ацэнкі, паўторнай сертыфікацыі і дазвол скаргаў;
  • забяспечваць пры неабходнасці магчымасць прысутнасці назіральнікаў (напрыклад, аўдытараў па акрэдытацыі або аўдытараў-стажораў);
  • e) дакументы, якія апісваюць правы і абавязкі сертыфікаваных заказчыкаў;

    f) інфармацыя аб працэдурах звароту са скаргамі і апеляцыямі.

    Прыкладанне