Вышэйшае кіраўніцтва органа па сертыфікацыі Рэспубліканскае унітарнае прадпрыемства “Беларускі інстытут будаўнічага праектавання” Кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь у асобе дырэктара нясе адказнасць за якасць паслуг, якія аказваюцца заказчыкам, разумее важнасць захавання бесстароннасці пры правядзенні сертыфікацыі сістэм менеджменту, кіруе канфліктам інтарэсаў і гарантуе аб’ектыўнасць і бесстароннасць пры ажыццяўленні дзейнасці па сертыфікацыі сістэм менеджменту.
У органе па сертыфікацыі сістэм менеджменту працуюць эксперты-аўдытары, сертыфікаваныя ў Нацыянальнай сістэме пацвярджэння адпаведнасці Рэспублікі Беларусь.
Калі вы ствараеце сістэму менеджменту на адпаведнасць патрабаванням СТБ ISO 9001 самастойна і апынуліся ў цяжкасці пры самастойнай ацэнцы гатоўнасці сістэмы да сертыфікацыі, спецыялісты органа па сертыфікацыі могуць правесці папярэднюю ацэнку сістэмы. На падставе папярэдняй ацэнкі вы з найменшымі выдаткамі дапрацуеце дзейсную сістэму да неабходнага ўзроўню.
Кантактны тэлефон:
+375 44 799 86 08 – начальнік аддзела сертыфікацыі сістэм менеджменту Говарава Людмiла Васiльеўна
Сертыфікацыя сістэм менеджменту праводзіцца ў адпаведнасці з патрабаваннямі Закона РБ «Аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці» ад 24.10.2016 №437-З, правілаў пацвярджэння адпаведнасці нацыянальнай сістэмы пацвярджэння адпаведнасці Рэспублікі Беларусь (Раздзел V правілы сертыфікацыі сістэм кіравання), зацверджаных пастановай Дзяржстандарту ад 25.07.2017 №61 і ўключае наступныя этапы:
* | Падача заяўкі на сертыфікацыю сістэмы менеджменту (па форме згодна з дадаткам 4 да правіл пацвярджэння адпаведнасці НСПС Рэспублікі Беларусь) |
* | прадастаўленне зыходнай інфармацыі для ацэнкі сістэмы менеджменту (згодна з дадаткам 11 да правіл пацвярджэння адпаведнасці НСПС Рэспублікі Беларусь) |
** | прыняцце рашэння па заяўцы, накіраванне заяўніку дагавора на правядзенне работ па сертыфікацыі |
* | прадастаўленне камплекта дакументаў на сістэму менеджменту |
** | аўдыт сістэмы менеджменту на першым этапе |
** | афармленне справаздачы па I этапу аўдыту |
* | Устараненне праблемных абласцей (пры наяўнасці) па выніках аўдыту сістэмы менеджменту на першым этап |
** | праверка ліквідацыі праблемных абласцей (пры наяўнасці), распрацоўка і ўзгадненне з заяўнікам плана аўдыту другога этапу |
** | аўдыт сістэмы менеджменту на другім этапе |
** | афармленне справаздачы па II этапу аўдыту |
* | Устараненне неадпаведнасцяў (пры наяўнасці), прадастаўленне аб'ектыўнай якая пацвярджае інфармацыі па ліквідацыі неадпаведнасцяў (пры наяўнасці) |
** | праверка ліквідацыі неадпаведнасцяў, пры неабходнасці на месцы ў заказчыка |
** | разгляд вынікаў работ на кіруючым Савеце, афармленне сертыфіката адпаведнасці |
** | падпісанне сертыфіката адпаведнасці кіраўніком органа па сертыфікацыі |
*,** | Ужыванне знакаў адпаведнасці |
** | правядзенне штогадовай перыядычнай ацэнкі сертыфікаванай сістэмы менеджменту |
Заўвага: * - этап выконваецца арганізацыяй-заяўнікам на сертыфікацыю сістэмы менеджменту; ** - этап выконваецца органам па сертыфікацыі сістэм менеджменту.
у выпадку адхілення заяўкі па сертыфікацыі па выніках аналізу заяўкі прычыны адхілення дакументальна афармляюцца і растлумачваюцца заказчыку (п.268 гл. 31 правілаў пацвярджэння адпаведнасці нацыянальнай сістэмы пацвярджэння адпаведнасці Рэспублікі Беларусь, зацверджаных пастановай Дзяржстандарту ад 25.07.2017 №61).Уладальнік сертыфіката адпаведнасці пры ўжыванні сертыфіката адпаведнасці і знака адпаведнасці абавязаны выконваць наступныя патрабаванні:
- прымяняць сертыфікат адпаведнасці строга ў той галіне дзейнасці, на якую ён атрыманы;
- прымяняць сертыфікат адпаведнасці толькі для пацвярджэння адпаведнасці патрабаванням да сістэмы менеджменту (не для сертыфікацыі прадукцыі, паслуг, працэсаў);
- не ўжываць сертыфікат адпаведнасці або якой або яго часткі спосабамі, якія могуць увесці ў зман адносна сертыфікацыі сістэмы менеджменту;
- забяспечваць спыненне выкарыстання сертыфіката адпаведнасці пры прыпыненні або адмене яго дзеяння, а таксама спыняць выкарыстанне ўсіх рэкламных матэрыялаў, якія змяшчаюць спасылку на сертыфікат;
- не ажыццяўляць дзеянняў, якія наносяць шкоду рэпутацыі органа па сертыфікацыі, якія могуць пацягнуць за сабой страту даверу да сертыфікацыі.
з рэестрам сертыфікаваных сістэм менеджменту прадпрыемстваў, а так жа звесткі аб прыпыненні і адмене дзеяння сертыфіката адпаведнасці на сістэму менеджменту прадпрыемства можна азнаёміцца на сайце tsouz.belgiss.by .
кошт работ вызначаецца зыходзячы з зацверджанага прэйскуранта цэн, з улікам дзеючага заканадаўства пры ацэнцы адпаведнасці сістэм менеджменту. органам па сертыфікацыі сістэм менеджменту забяспечваецца бесстароннасць экспертаў-аўдытараў і канфідэнцыяльнасць інфармацыі пры правядзенні работ па сертыфікацыі сістэм менеджменту.рэспубліканскага ўнітарнага прадпрыемства "Беларускі Інстытут будаўнічага праектавання" Кіраўніцтва справамі Прэзідэнта Рэспублікі Беларусь змяшчаецца ў рэестры нацыянальнай сістэмы акрэдытацыі Рэспублікі Беларусь раздзел "Акрэдытаваныя органы па сертыфікацыі" https://bsca.by/ru/registry-certif-management/all
Устаноўлены ў артыкуле 35 Закона Рэспублікі Беларусь "аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па сертыфікацыі" ад 24.10.2016 №437-3
можа праводзіцца ў наступных выпадках: <
Рашэнне аб прыпыненні дзеяння сертыфіката прымаецца органам па сертыфікацыі, які выдаў адпаведны сертыфікат, пры наяўнасці адной з падстаў, указаных у пункце 1 артыкула 28 закона Рэспублікі Беларусь 24 кастрычніка 2016 г. № 437-З «аб ацэнцы адпаведнасці тэхнічным патрабаванням і акрэдытацыі органаў па ацэнцы адпаведнасці», і пры ўмове, што выяўленыя парушэнні або абставіны, іх прычыны могуць быць ліквідаваны ўладальнікам сертыфіката з дапамогай распрацоўкі і рэалізацыі карэкціруючых мерапрыемстваў.
у мэтах аднаўлення дзеяння сертыфіката ўладальнік сертыфіката:
- распрацоўвае карэкціруючыя мерапрыемствы па ліквідацыі выяўленых парушэнняў або абставінаў, іх прычын;
- узгадняе карэкціруючыя мерапрыемствы з органам па сертыфікацыі;
- забяспечвае рэалізацыю карэкціруючых мерапрыемстваў ва ўзгоднены тэрмін;
- інфармуе орган па сертыфікацыі аб рэалізацыі карэкціруючых мерапрыемстваў.
Орган па сертыфікацыі прадастаўляе па запыце інфармацыю аб: <
Маецца ў агульным доступе на сайце tsouz.belgiss.by і прадастаўляецца органам па сертыфікацыі па афіцыйным запыце зацікаўленым бакам.
орган па сертыфікацыі, з дапамогай якія маюць законную сілу пагадненняў патрабуе, каб уладальнікі сертыфікатаў адпаведнасці: вынікалі патрабаванням органа па сертыфікацыі пры спасылках на статус сваёй сертыфікацыі ў сродках камунікацыі такіх як сетка Інтэрнэт, брашуры ці рэклама альбо іншыя дакументы; не рабіў ці не дапускаў ніякіх якія ўводзяць у зман заяў адносна сваёй сертыфікацыі; не выкарыстоўваў або не дазваляў выкарыстоўваць дакумент, які выдаецца па выніках сертыфікацыі, або якую-небудзь яго частка любым спосабам, якія; пры адмене дзеяння сертыфіката спыняў выкарыстанне ўсіх рэкламных матэрыялаў, якія змяшчаюць спасылку на сертыфікацыю, як гэта ўстаноўлена органам па сертыфікацыі; уносіў змены ва ўсе рэкламныя матэрыялы, у выпадку скарачэння вобласці сертыфікацыі; не дапускаў выкарыстання спасылкі на сертыфікацыю сваёй сістэмы менеджменту такім чынам, каб мелася на ўвазе, што орган па сертыфікацыі сертыфікаваў прадукцыю (уключаючы паслугу) або працэс; не дапускаў трактавання, што сертыфікацыя распаўсюджваецца на віды дзейнасці і пляцоўкі, не; не выкарыстоўваў сваю сертыфікацыю спосабам, які наносіць шкоду рэпутацыі органа па сертыфікацыі і (або) сістэмы сертыфікацыі і прыводзіць да страты грамадскага даверу.
прымяненне знака адпаведнасці кантралюецца пры правядзенні перыядычных ацэнак. Калі выяўляюцца некарэктныя спасылкі на сертыфікацыю і няправільнасць выкарыстання знака адпаведнасці, орган па сертыфікацыі запытвае ў заяўніка правядзенне карэкцый або карэкціруючых дзеянняў. Калі правядзенне карэкцый і карэкціруючых дзеянняў у сціснутыя тэрміны не ўяўляецца магчымым, орган па сертыфікацыі можа прыняць рашэнне аб прыпыненні або адмене сертыфіката адпаведнасці з публікацыяй інфармацыі аб парушэнні.
a) падрабязнае апісанне дзейнасці па сертыфікацыі на пачатковым і наступных этапах, уключаючы прымяненне, першасныя аўдыты, перыядычныя ацэнкі і працэс выдачы, пацверджання, скарачэння, пашырэння вобласці, прыпынення, адмены сертыфікацыі і паўторнай сертыфікацыі;
b) нарматыўныя патрабаванні сертыфікацыі;
c) аб кошце работ па сертыфікацыі сістэм менеджменту: Аплата ажыццяўляецца на дагаворнай аснове за кошт сродкаў арганізацыі-заяўніка, і ўсталёўваецца на падставе працаёмкасці работ, вызначанай органам па сертыфікацыі з улікам устаноўленых нормаў і складаецца з аплаты работ па:
d) патрабаванні органа па сертыфікацыі да патэнцыйных заказчыкам:
e) дакументы, якія апісваюць правы і абавязкі сертыфікаваных заказчыкаў;
f) інфармацыя аб працэдурах звароту са скаргамі і апеляцыямі.Прыкладанне